Mammaträning, multikulti och ont om tid..

Först och främst bra jobbat alla grymma mammor som kom på dagens träning. Nu har vi gått från utomhusträning till inomhus. Fram till 15.e dec så håller vi till i Tingshuset här i Lerum.

Ett litet axplock av dagens övningar här.

ovn

Efter träningen så hade studieförbundet hyrt in sig i lokalen för att arrangera en multikultilunch. Dvs mat från alla världens hörn. Ni kan ju gissa vem som blev glad när denne fick sig en spontan inbjudan!

mat

Och så över till utmaningen #20min20dagar. Dvs minst 20 min varje dag, 20 dagar i sträck. Idag är det dag 4. När jag kom hem väntade en del kontorsjobb, senare ska jag till min farmor och farfar (farmor fyller år), därefter in till stan för mat och skvaller med några vänner.  Så tid till träning blev ju lite av en utmaning denna dag. Well, all träning räknas. Även om den är uppdelad. Så, jag kände att jag med gott samvete kunde tillgodoräkna mig de tre konditionslåtarna jag körde/ledde på mammaträningen. Det  ger dryga 10,5 min. Övrig träning är svår att räkna in då jag visar övningar men annars fokuserar på att instruera. Så innan jag satte mig framför datorn blev det 10 effektiva minuter som bestod av följande;

Balansbräda med lite olika övningar och utfallssteg.

Hantlar med olika axelövningar (axelpress, hantellyft åt sidan, hantellyft fram)  och bicepscurl och tricepspressar.  15*3 av varje övning.

Höftlyft, armhävningar, rygglyft , crunches (vanliga och åt sidan) 15*3 av varje övning.

Avslutade med stretch och knipövningar

bild1-2